Selamat Tahun Baru 1433Hijrah

Alhamdulillah, usai solat maghrib tadi maka kita pun sudah menyambut tahun baru hijrah. 6.30pm td dah baca doa akhir tahun, lepas Maghrib td baya yasin dan doa awal tahun juga.semoga tahun baru ini akan membawa seribu berkat untuk kita semua..insya allah!







Macam2 pesen org menyambut tahun baru hijrah ni. ramai yg ke masjid @ surau, alhamdulillah. Bagi yg x berkesempatan, dapay baca sendiri doa ini di rumah pun sudah cukup baik. Ramai juga yg berpesan2 di fb. bagus sungguh. Makin ramai yg 'menyedari' selain tahun baru 1Jan setiap tahun, kita sebagai org Islam juga ada sambutan tahun baru :).
Sedihnya, ada juga yg pergi menonton wayang dan dgn hebatnya menulis di wall fb, tajuk movie yg akan ditonton serta tpt nk menonton tu, dan tertera di situ waktunya adalah setengah jam sblm waktu maghrib hampir masuk. Allahuakbar. Inilah peringatan buat (diriku) manusia yg pelupa. Semoga masih diberi kesempatan oleh Allah untuk bertaubat & menyesali semua dosa2 kita sebelum nyawa di ambil oleh Allah.

 Teman di rumah kakak biras di Meru Klang, melawat kakak en Lanun & anak2 buah memandangkan beliau masih bercuti seminggu slps tamat FIC di KTU Kepala Batas. In fact baru je mlm td kami sampai di Manjung after a long 5hours drive when the normal time only takes 3,the longest 4hours to arrive Manjung. Kereta banyak, dgn lori yg bwk slow, hujan pula tu huhu berhenti solat,berhenti gi toilet ntah berapa kali. biasalah kalau travel dgn anak2 kecil begitu lah. letih juga melayan mereka yg seolah2 'terlupa' mereka sebenarnya berada dalam kereta tp buat mcm kt dalam rumah. Kereta Naza tu pun dah macam kapal karam banyak giler barang sebab di samping barang2 en lanun, beg2 baju kami pun ada, pastu tambah dgn brg2 yg dibeli masa di Padang Besar smlm huhu sampai x nampak kereta kt blkg hehehe brgnye xlah byk sgt tp besar2 mcm bakul baju anyaman,toto 2 bungkus (hamekkaw) alang2 dah sampai sana tu ye x, kalau saja2 nk gi mmg xde la sbb jauh tu.

gambar2 akan di upload kemudian. kamera ada pada en lanun, beliau tgh gi tgk game bola MU di kedai sbb rumah kakak dia ni xde channel sports :) tido dulu,nighty night!

0 comments: