Penat Oh Penat

baru balik dr rumah jiran, ada kenduri baca yasin. penat beb. org lain khusyuk baca yasin teman sempat baca 8 baris je. dah tu dak zakwan dh xmau dok situ nk main kt luar. kt luar sambung baca sambil sblh tgn dukung dia (berat ok,dh 11kg++). ntah apa yg dibaca x dpt nk menusuk kalbu disebabkan mata melilau tgk2kan auni & balqis yg main buaian kt tepi rumah jiran. tau ajelah anak dara teman tu lasak ya amat. org dh habis baca yasin, masuk tahlil tp langsung x dpt ikut sbb zakwan dh berlari tuju ke kolam ikan menonggeng2 nk tgk ikan. ha sket lg ada la ikan baru nama 'zakwan' hihihi letih nye ya Allah tuhan saje yg tahu. segan juga kt org lain sapa ke umat la ni ke hulu ke hilir dgn anak2 dia *aduhai* apa nk buat. x dtg, dah dijemput. dah datang, ha inilah jadinya. abes je bacaan tahlil & doa selamat teman cpt2 salam tuan rumah tapi dia bertegas suruh makan juga dulu juadah yg disediakan. yelah, rezeki depan mata x baik tolak kan. amik la sket nasi briyani & buah tembikai. nk amik lauk, semua pedas2 anak2 teman ni xmau mkn *konon la anak melaka* jadinye mkn nasi kosong tu aje. licin tu, penat agaknye main lari sana sini huhu pastu teman pun mkn le sket tgk berselera sungguh lauk pauknye..alhamdulillah sedap....buat tuan rumah kak ina & bg azhar semoga tercapai hajat dgn bacaan yasin td...juga terima kasih dgn hidangan nasi briyani yg sgt sedap itu. Lain kali ada kenduri, jgnlah serik nk jemput kami ye hehehehhe

3 comments:



Ibu Aunis said...

hehe,,yg membaca coretan ni pun mcm semput..apatah lagi si penulisnya. mcm tulah kan wan anak2 kita yg bijak. tgkl anak org diam je..tapi anak2 saya mak aii..cerdik terlebih gaknya :)

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

Erm.. lebih kurang cam anak aku gaks.. hihihi sabau jelah , tapi itulah seronoknya ada anak kann

Wann Hairani said...

far: mmg bijak...hehehe
fai: mmg seronok :)