Kebelai

Pernah dengar x perkataan kebelai tu? ini istilah yg digunakan kepada orang2 yang jadi lembik badan rasa berpeluh2 dingin akibat x makan. berdengung je kepala. itu lah yg teman rasa saat ni tapi teman cuba kuatkan hati ni sebab lagi 2 jam je lagi dah nak berbuka. Sejak bersalin hari tu sampai la ni teman belum dapat buat puasa sunat lagi, rasa rindu plak nak puasa. bangun sahur makan 2 biji kurma & air masak je. ha padan muka dah tau kita ni ada baby menyusu badan, x makan sahur betul2 :( zakwan mmg kuat menyusu, kalau time dia x tido tu mau 2x sejam. sekali feed dalam 10-15 minit. mmg 'kering' tangki dibuatnye. kadang2 x sempat nak berisi balik dia dah mintak nk menyusu lagi. badan dia naik tapi badan teman x jugak susut2 hahah agaknye sebab jumlah yg keluar tu sama dgn yg masuk kot...hehe...

0 comments: